Past Hokudai/Cast Entries

Friday, June 01, 2012

Ashita wo Kawaenaikara

Here are the lyrics for our Japanese Song (明日を変えたいなら by Koo from GBUC.net). You can listen and read along if you so wish. If you do, you will notice an error in Hokudai/Cast 241. I said Kawaranai when, as you can see, it should be Kaetai. Very big difference, my friends, sorry for my mistake.

Enjoy.

  明日を変えたいなら
(If You Want to Change Tomorrow)

Koo

理由なんていらない 答えなんていらない 
常識なんていらない 証明なんてできない 
言い訳なんて言いたくない 矛盾なんて持ちたくない 
感情で流れたくない 明日を変えたいなら

ガキの頃から何故か感じ続けてきた劣等感
人並みに物事さえこなせないそれが劣等感
そんなの昔の話さと思えるよな日が来るように
新しい自分自身に変わって行きたいから

誰だってこの世の中に必要があるはずだって
ここにいるその意味がきっとあるはずだって
そんなふうに思い続けて 今この時まで生きてきたんだ
だからって何か根拠が ある訳じゃないけど

思いもよらぬ現実 突然降り掛かって 
行く先が何一つ見えなくなったとしても
この地球は一刻とも回転を止めたりしないのなら
そこにいる俺たちだって進むしかないだろ

まだ見ぬその景色を 壊れた磁石を頼り
険しい迷宮を抜けて この手にしに行こう
もっともらしい理由なんて俺らに必要ないだろ
握りしめたその拳を 振りおろせばいい

理由なんていらない 答えなんていらない 
常識なんていらない 証明なんてできない 
言い訳は言いたくない 矛盾を持ちたくない 
感情で流れたくない 明日を変えたいなら


About Hokudai/Cast and 北陸大学

My Photo
EnglishBob
Mirai Sozo is the School of Future Learning at Hokuriku University. The primary focus is on language (English and Chinese) and management (hospital administration, sports, and business).
View my complete profile