Past Hokudai/Cast Entries

Friday, January 21, 2011

クロスロード - 別々の道

An error was made on the Hokudai/Cast podcast. We announced that the song クロスロード was by the group 別々の道. This is in error. The song クロスロード - 別々の道 is by Koo, who we have had on Hokudai/Cast many times - in fact, you can scroll down to November 18, 2010 (or click on the date) and see another set of lyrics by Koo. As way of apology, here are the lyrics to クロスロード - 別々の道 (Crossroad - Betsubetsu no Michi) by Koo.

クロスロード - 別々の道
by Koo


僕らは何処から別々の道を 歩き始めたのだろう

気が付け橋の向こう 君は遠い遠い海を見てる


僕らは大事な何かをきっと 勘違いし てしていたんだろう

本当の自分の姿も 本当のあなたの心も


際限ない存在はない 永遠の感情も無い 変わらない人間はいない

終 わらない生命も無い この先に保証はない 

否定する理由も無い 全ては僕らの中に


すれ違う人たちも 大きな荷物を抱えている

言 葉にならなぬ その想いを呑み込む様に


僕ももう先に行くよ 全ての過去をここに置いて

ララライ 僕らは生きるという旅を続ける


寂 しさから 逃げようとしても しつこく付きまとってくる

逃れられぬ蜘蛛の糸 全身に絡み付く様に


運命だって言葉ひとつで 片付け るのは嫌だけど

運命だから仕方ないよと 自分に聞かせる僕がいる


完全な人間はいない 思い通りの人生も無い 別れの無い出会いも 無い

苦しみの無い幸せは無い 否定する理由も無い 

開き続ける真実の扉を


もう一度地図を開いて 新しい場所を探すとする よ

ララライ 自分の旅を終わらせはしない


僕ももう先に行くよ 全ての過去をここに置いて

ララライ 僕らは生きるという旅 を続ける 

旅を続ける 生きるという旅を

_____________________________________
Hokudai/Cast: Your fun-service podcast for learning Japanese, English, and Chinese.

About Hokudai/Cast and 北陸大学

My Photo
EnglishBob
Mirai Sozo is the School of Future Learning at Hokuriku University. The primary focus is on language (English and Chinese) and management (hospital administration, sports, and business).
View my complete profile