Past Hokudai/Cast Entries

Saturday, July 10, 2010

Charlene Choi - 蔡卓妍


On your right we have a picture of Charlene Choi (蔡卓妍) who sings one of the songs in Hokudai/Cast 166. The song in English is Big Storm and in Chinese is 大风暴. And below the picture are the lyrics to the song, if you're learning Chinese and want to follow along.

If you're studying Japanese, it won't help, though. It won't help if you're studying English either, but it certainly is fun to listen and follow the words, if you can. Enjoy:


蔡卓妍 - 大风暴

你只是玩笑却没有拥抱
是你给我这场风暴的暗号

我在捉摸你的情绪
你的眼角 发出天气的预报

是否有什麼我做得不好
所以平时球赛比我重要

如果沉默总是你的最后警告
我没打算要逃跑

快要来到 这一场大风暴
我压抑着心跳 为明天来祷告
快要来到 翻天覆地的大风暴
要吹走我们的合照
结果变得无聊 你不礼貌

我不计较 不能在风中跌倒 耶

爱情的乌影太让我捆扰
你已连续三次看着手表

是否未为了另一个人被神魂颠倒
你说明白好不好

我不计较 我只需奔跑 思考 奔跑
我会好好检讨
一定熬成为你的爱看的频道

Hokudai/Cast: Your fun-service podcast for learning Japanese, English, and Chinese.

About Hokudai/Cast and 北陸大学

My Photo
EnglishBob
Mirai Sozo is the School of Future Learning at Hokuriku University. The primary focus is on language (English and Chinese) and management (hospital administration, sports, and business).
View my complete profile