Past Hokudai/Cast Entries

Thursday, August 07, 2014

Episode 276: Inconsistency


We have been Inconsistent in putting up new shows. In fact, being Consistent is not one of our strengths.

Something that does give us strength, however, are sandwiches which we discuss in our New Feature: Confused History.

In Word/Play you will find

  • Pungent
  • Pungency
  • Malaodorous
  • Foul
  • Fowl

Music:

Follow Your Own Nose by Slim from musicalley.com

涙雨 (Namida Ame ~ Tears Rain) by Yuka

Lyrics to 涙雨 by Yuka from GBUC.net

 

涙雨


紫陽花咲いた雨空の下で
傘もささずに立ち尽くしていた

失ってから初めて気付いた
「当たり前」の存在なんて
ここにないのだと

穏やかな日々達が僕に手を振っている
外は悲しい雨そっと窓を閉めた

叶うなら僕の背に大きな翼ください
今すぐに君の元へ飛んで行きたいから

僕の手を振り払った君を抱きよせたなら
悲しみの「涙雨」降り止むのだろうか

叶うなら叶うなら大きな翼ください
あの空へ君の元へ飛んで行きたいから

でも翼 重くてもう羽ばたけそうにない
この雨は今日も僕を拒み続けている

切なくて切なくて君の名前を呼んだら
立ち尽くした僕をそっと抱きしめてください

お願い…


Check out this episode!

About Hokudai/Cast and 北陸大学

My Photo
EnglishBob
Mirai Sozo is the School of Future Learning at Hokuriku University. The primary focus is on language (English and Chinese) and management (hospital administration, sports, and business).
View my complete profile